Правила декларування
З 1 грудня 2021 року набрали чинності відповідні накази НАЗК, якими затверджено:
- Нову форму декларації;
- Порядок подання повідомлення про суттєві зміни в майновому стані;
- Оновлений порядок повідомлення про відкриття валютного рахунку в банку-нерезиденті.
В новій формі декларації в розділі 1 передбачені нові підрозділи, які необхідно заповнювати, а саме:
- я продовжую виконувати функції держави або органу місцевого самоврядування;
- я припинив(ла) виконувати функції держави або органу місцевого самоврядування (після звільнення).
Нагадуємо вам, що повідомлення про суттєві зміни у майновому стані потрібно подавати протягом 10 днів з моменту отримання доходу, купівлі майна або здійснення видатку на суму, яка перевищує 50 прожиткових мінімумів. Також в розділі 9 передбачено новий підрозділ де має зазначатися інформація щодо криптовалюти.
НАЗК не лише оновило форму, але ще й затвердило Порядок заповнення декларації.
Також НАЗК затвердило Порядок інформування про суттєві зміни у майновому стані суб’єкта декларування, який набув чинності 1 грудня 2021 року.
Крім того повідомити НАЗК про суттєві зміни у майновому стані потрібно не лише, якщо разовий видаток перевищує 50 прожиткових мінімумів для працездатних осіб (ПМ) (у 2022 році - 124 050 грн, у 2023 році - 134 200 грн, у 2024 році - 151 400 грн), але й якщо вартість майна, яке коштує понад 50 ПМ, буде сплачуватися частинами, розмір яких не перевищує визначений поріг. У такому разі, повідомлення варто подати після переходу права власності на таке майно.
Обов’язок подавати повідомлення про суттєві зміни мають службові особи, які займають відповідальне та особливо відповідальне становище, а також декларанти, які займають посади, пов’язані з високим рівнем корупційних ризиків. Перелік таких посад можна знайти за посиланням.
З 1 грудня 2021 р. також змінено Порядок повідомлення про відкриття валютного рахунку в банку-нерезиденті.
Тепер повідомлення про відкриття валютного рахунку в банку-нерезиденті подається лише через Реєстр декларацій в електронній формі.
Паперову копію подавати до НАЗК не потрібно.
Нагадуємо вам, якщо ви або член вашої сім’ї відкрили валютний рахунок в установі банку-нерезидента, то про це потрібно повідомити протягом 20 днів з дня, коли ви або член вашої сім’ї відкрили такий рахунок або з дня, коли вам стало відомо чи повинно було стати відомо про відкриття такого рахунка членом сім’ї.
Крім того:
- Якщо ви відкрили кілька рахунків в одному банку-нерезиденті протягом одного дня, ви подаєте лише одне повідомлення, де вказуєте ці рахунки та місце знаходження банку-нерезидента.
- Якщо протягом дня ви відкрили кілька рахунків в різних банках-нерезидентах або ж в одному, але разом із членом вашої родини, то повідомлення повинні бути подані окремо (щодо кожного банку або окремої особи).
- Повідомлення подається незалежно від того перебуває посадовець в Україні чи за її межами.
З оновленим Порядком інформування НАЗК про відкриття валютного рахунка в установі банку-нерезидента можна ознайомитися за посиланням.
Поради з декларування під час воєнного стану
У Реєстрі декларацій на сайті НАЗК з’явилася функція, яка дозволить декларантам дізнаватися відомості про свою власність, наявні в реєстрах.
Для того, щоб скористатися функцією
«Дані для декларації»:
1. Перейдіть у реєстр декларацій за посиланням https://portal.nazk.gov.ua/ та увійдіть до системи з використанням КЕП.
2. Після входу до системи в розділі «Мої документи» натисніть кнопку «Дані для Декларації»
3. Після цього ви отримаєте інформацію про вашу власність та обтяження, якщо така інформація наявна в державних реєстрах.
Зверніть увагу, що такі дані можна отримати лише щодо своєї власності та обтяжень. Інформація про власність чи обтяження членів сім’ї не буде доступна.
Інформація формується на основі даних з 5 державних реєстрів:
• Державного реєстру речових прав на нерухоме майно;
• Єдиного державного реєстру транспортних засобів;
• Державного реєстру обтяжень рухомого майна;
• Державного земельного кадастру;
• Спадкового реєстру
Тому якщо ви маєте всю необхідну інформацію для заповнення декларації, а також хочете її подати, то ви можете це зробити через персональний кабінет у Реєстрі декларацій: https://portal.nazk.gov.ua/login