X
Введіть слово для пошуку

Запобігання корупції

Правила декларування

З 1 грудня 2021 року набрали чинності відповідні накази НАЗК, якими затверджено:

В новій формі декларації в розділі 1 передбачені нові підрозділи, які необхідно заповнювати, а саме:

  • я продовжую виконувати функції держави або органу місцевого самоврядування;
  • я припинив(ла) виконувати функції держави або органу місцевого самоврядування (після звільнення).

Нагадуємо вам, що повідомлення про суттєві зміни у майновому стані потрібно подавати протягом 10 днів з моменту отримання доходу, купівлі майна або здійснення видатку на суму, яка перевищує 50 прожиткових мінімумів. Також в розділі 9 передбачено новий підрозділ де має зазначатися інформація щодо криптовалюти.

НАЗК не лише оновило форму, але ще й затвердило Порядок заповнення декларації.

Також НАЗК затвердило Порядок інформування про суттєві зміни у майновому стані суб’єкта декларування, який набув чинності 1 грудня 2021 року. 

Крім того повідомити НАЗК про суттєві зміни у майновому стані потрібно не лише, якщо разовий видаток перевищує 50 прожиткових мінімумів для працездатних осіб (ПМ) (у 2022 році - 124 050 грн, у 2023 році - 134 200 грн), але й якщо вартість майна, яке коштує понад 50 ПМ, буде сплачуватися частинами, розмір яких не перевищує визначений поріг. У такому разі, повідомлення варто подати після переходу права власності на таке майно.

Обов’язок подавати повідомлення про суттєві зміни мають службові особи, які займають відповідальне та особливо відповідальне становище, а також декларанти, які займають посади, пов’язані з високим рівнем корупційних ризиків. Перелік таких посад можна знайти за посиланням.

З 1 грудня 2021 р. також змінено Порядок повідомлення про відкриття валютного рахунку в банку-нерезиденті. 

Тепер повідомлення про відкриття валютного рахунку в банку-нерезиденті подається лише через Реєстр декларацій в електронній формі. 

Паперову копію подавати до НАЗК не потрібно.

Нагадуємо вам, якщо ви або член вашої сім’ї відкрили валютний рахунок в установі банку-нерезидента, то про це потрібно повідомити протягом 10 днів з дня, коли ви або член вашої сім’ї відкрили такий рахунок або з дня, коли вам стало відомо чи повинно було стати відомо про відкриття такого рахунка членом сім’ї. 

Крім того:

  • Якщо ви відкрили кілька рахунків в одному банку-нерезиденті протягом одного дня, ви подаєте лише одне повідомлення, де вказуєте ці рахунки та місце знаходження банку-нерезидента.
  • Якщо протягом дня ви відкрили кілька рахунків в різних банках-нерезидентах або ж в одному, але разом із членом вашої родини, то повідомлення повинні бути подані окремо (щодо кожного банку або окремої особи).
  • Повідомлення подається незалежно від того перебуває посадовець в Україні чи за її межами.

З оновленим Порядком інформування НАЗК про відкриття валютного рахунка в установі банку-нерезидента можна ознайомитися за посиланням.

Поради з декларування під час воєнного стану

У Реєстрі декларацій на сайті НАЗК з’явилася функція, яка дозволить декларантам дізнаватися відомості про свою власність, наявні в реєстрах.

Для того, щоб скористатися функцією

«Дані для декларації»:

1. Перейдіть у реєстр декларацій за посиланням https://portal.nazk.gov.ua/ та увійдіть до системи з використанням КЕП.

2. Після входу до системи в розділі «Мої документи» натисніть кнопку «Дані для Декларації»

3. Після цього ви отримаєте інформацію про вашу власність та обтяження, якщо така інформація наявна в державних реєстрах.

Зверніть увагу, що такі дані можна отримати лише щодо своєї власності та обтяжень. Інформація про власність чи обтяження членів сім’ї не буде доступна.

Інформація формується на основі даних з 5 державних реєстрів:

• Державного реєстру речових прав на нерухоме майно;

• Єдиного державного реєстру транспортних засобів;

• Державного реєстру обтяжень рухомого майна;

• Державного земельного кадастру;

• Спадкового реєстру

Тому якщо ви маєте фізичну можливість та всю необхідну інформацію для заповнення декларації, а також хочете її подати, то ви можете це зробити через персональний кабінет у Реєстрі декларацій: https://portal.nazk.gov.ua/login, не чекаючи закінчення воєнного стану.

Нагадуємо що декларацію будь-якого виду Ви зможете подавати ще 3 місяці після завершення війни без порушення вимог строку подачі.

Вказаний строк, застосовується також для подачі повідомлення про суттєві зміни у майновому стані. Однак, якщо Ви бажаєте подавати такі повідомлення під час дії воєнного стану, Ви маєте таку можливість.

Нагадуємо, що за кожним фактом отримання доходу, придбання майна або здійснення видатку суб’єктом декларування на суму, яка перевищує 50 ПМ, подається окреме ПСЗ. Одне ПСЗ подається у разі, якщо здійснено разовий видаток на суму, який перевищує 50 ПМ, пов’язаний із набуттям права на майно. У такому повідомленні у відповідних розділах зазначаються відомості щодо придбаного майна та здійсненого видатку (абз. 2 п. 6 Порядку № 450/21).